Webbsidan är nu flyttad till eget serverutrymme och vi kan utöka med fler funktioner.
Vi har nu implementerat en forumdel för alla medlemmar.
För att underlätta hanteringen behöver ni själva registrera er för att komma åt och kunna skriva i forumen.

För att registrera er klickar ni på ”Inloggning” längst upp till höger på valfri sida och därefter på ”registrera” under inloggningsrutan. Ange ett användarnamn och en e-postadress så kommer lösenordet per mail.
Sedan kan ni logga in via inloggningsformuläret.

Efter inloggning kommer menyerna att ändras ( både sidhuvud och huvudmeny) och ni kommer nu att kunna välja ”Forum” för att visa en översikt med alla forum.

Vi arbetar med webbutiken och har testkört detta på annan server.
Efter en del funderande har vi beslutat för att köra denna under en egen wordpress-sida för att underlätta administration samt enklare skilja på kunder och medlemmar. Driftsäkerheten blir även bättre då inte båda sidorna påverkas samtidigt vid uppdateringar etc. Nackdelen är att medlemmarna kommer behöva två konton, separat för varje sida, men det är bara att använda samma uppgifter så är det lätt att minnas era inloggningsuppgifter.

Inför implementeringen behöver vi produktsammanställning med storlekar och priser, produktbilder, vilka som ansvarar för försäljning och kan distribuera varor mm. Så snart vi har denna information kan vi aktivera även denna funktion.

Styrelsen beslutade att det blev svårt att administrera butiken samt det råder oklarheter gällande skatteregler, således har projektet lagts ned.

Niclas Henriksson
Hemsida